گروه تبلیغی سفیران تربیت

پیام های کوتاه

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز : جشنواره مفاهیم دینی بنام "شکوفه های آسمانی" ویژه کودکان پیش دبستانی با مشارکت 400 کودک به همت اداره کل بهزیستی استان البرز و کانون توسعه و همیاری مهدهای کودکان استان البرز در محل بهزیستی شهرستان کرج برگزار گردید.

این مراسم با حضور "دکتر افروز بهرامی" مدیر کل بهزیستی استان البرز ،"صفار" مدیر کل صدا و سیمای مرکز البرز ، "حسین سعیدی سیرایی" مدیر عامل فرهنگی ورزشی شهرداری کرج و همچنین کودکان مهد کودک های استان البرز برگزار شد که در آن " دکتر بهرامی " ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان با مفاهیم غنی اسلامی و همچنین ارتقاء و آگاهی فرهنگ شیعه شناسی عنوان کردند و افزودند :مهمترین ابعاد تربیتی، در دوران کودکی شکل میگیرد که در آن پرورش بعد معنوی و زمینه سازی برای ارتباط با خداوند و همچنین شکل گیری چهارچوب اخلاقی در کودکان صورت میگیرد.

چرا که زیر بنای تمامی ابعاد دینی بعد اخلاقی آن است که دراین  دوران شکل میگیرد و امروز آنچه جامعه  ما از آن رنج میبرد نبود چهار چوب های اخلاقی است که  بدلایل مختلفی، از جمله جنگ و تحریم ها باعث شده که ما نسبت به این موضوع غفلت کنیم و در پرداختن به مسائل فرهنگی نتوانیم در مراکز آموزشی از جمله مهد های کودک –مدارس و دانشگا ه ها مفاهم دینی را بصورت تخصصی و به روز به افراد جامعه  آموزش دهیم و اگرهم  بخشی از آن صورت گرفته با روش های قهری بوده است.

دکتر بهرامی در پایان خاطر نشان کردند پیرو این جشنواره اداره کل بهزیستی استان البرز در آینده همایش های تخصصی تری را در این راستا با استفاده ازظرفیت و پتانسیل های  متخصصان دینی و فرهنگی در حوزه های مختلف برگزار خواهد کرد که در آن کودکان و مربیان مهد های کودک بیشتر و بهتر بصورت تخصصی با مفاهیم دینی و اسلامی آشنا خواهند شد و آن ها را در روش های آموزشی خودشان به کار خواهند گرفت و همچنین وارد کردن مشاوران دینی به سیستم های آموزشی در مهد کودک ها از دیگر برنامه ها این اداره کل در راستای بالا بردن اعتقادات و باور های دینی  کودکان و همچنین تبیین درست فرهنگ شیعه شناسی در جامعه میباشد که در آینده اجرا خواهیم کرد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه  400 کودک از  20 مهدکودک در سطح استان در این جشن مشارکت کردند افزود: این اولین  بار است که چنین جشنواره ای برگزار می شود و ما آمادگی داریم با حمایت صدا و سیما و با رویکرد پوشش تعداد بیشتری از کودکان اقدام به راه اندازی مهدهای تلویزیونی کنیم.

"معصومه عباسی زاده" هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان با مفاهیم دینی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار عنوان کرد و اظهار داشت: طبع بچه ها با شادی سازگار است و اگر این آموزشها توام با نشاط باشد، کودک از یادآوری این آموزه ها احساس خوشایندی خواهد داشت.

"حجت الاسلام هادی  با بیان اینکه روشهای نمایشی و داستان گویی برای آموزش بچه ها مناسب هستند گفت: طبق سفارش اولیاء و ائمه اطهار سن زیر هفت سال، سن مناسبی برای آموزش به کودکان است تا مفاهیم در ذهنشان نقش ببندد.

حجت الاسلام هادی افزود: از حافظه بچه ها در این سن می توان برای آموزش قرآن، داستانهای اسلامی و اشعار شاعرانی چون سعدی و فردوسی بهره برد.

وی با خاطرنشان کردن اینکه حفظ قرآن آثار و برکات زیادی در زندگی فرد دارد افزود: بچه ها امانتهای الهی در دست مربیان هستند و تلاش معلمان باید به گونه ای باشد که موجب رضایت خداوند و ائمه اطهار باشد.

"حجت الاسلام افشار "از گروه سفیران تربیت استان و مشاور دینی از حوزه علمیه قم ضمن هشدار بر اشاعه تفکر غربی در جامعه گفت: ما باید تلاش کنیم تا به دستورات اسلامی عمل کنیم و آموزشهای ما باید محتوای دینی داشته باشند.

"حجت الاسلام افشار" افزود: رغبت بچه ها به آموزه های دینی مستلزم تربیت آنها در خانواده هاست و این آموزشها باید از کودکستان تا دانشگاه ادامه پیدا کند تا افراد با فرهنگ غنی اسلامی و بیشتر آشنا شوند.

این جشنواره با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی –قصه گویی –نقاشی – خمیربازی - نمایش عروسکی و تئاتر –نمایش قصه های قرآنی با حضور جمعی از هنرمندان و روحانیون حوزه علمیه قم به پایان رسید.

استخدام - استخدام